Update!!! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu Update!!! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu

Update!!!

Blijf op de hoogte en volg Simone

09 Januari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Oeps..... Toen waren de afgelopen maanden voorbij gevlogen... En nog niet eens de tijd gehad om goed en wel te vertellen wat ik allemaal gedaan heb!!!
Schematische weergave dan maar....

November: De jacht op sprookjes vilt is mislukt en de bestelling is bij mama in Nederland gedaan. Die heeft t in december meegebracht.
Verder hebben we eind november de eerste sneeuw gehad waarna ik de beslissing heb genomen om een maandkaart te kopen.
15 nov.: Edson Cordeiro: Als kerst cadeautje kreeg ik van mijn klassenleraar een uitnodiging om mee te gaan naar een concert van een Braziliaanse Countertenoor. Het concert was in het "Theater am Spittelberg" (vergelijkbaar met M-lab of Theater ins Blau voor de kenners onder jullie). Deze man was echt geniaal. Hij had een prachtige stem. In de eerste akte heeft hij alleen Klassieke stukken gezongen van Mozart, Hayden en Bach. Gelukkig kwam na de pauze een interessant stuk met o.a. nummers van Abba, Queen en Coldplay!
In t youtubelinkje een voorbeeld. Dit was bij een ander concert maar hij deed dit nummer ook. :-D (http://www.youtube.com/watch?v=LRIf09ylxUo)
December: 6 dec. Sint Nikolaas. Lang niet zo indrukwekkend als in Nederland.. Veel kleiner en bij lange na niet zulke mooie geschenken als bij ons; en verder snoepgoed wat ook niet helemaal mijn smaak is... Maar verder hebben we een mooi feest gehad.
Verder was december de maand van verjaardagen in onze klas! Drie van de zeven kinderen waren namelijk jarig!! Natuurlijk zijn we verwend met taart en zoetigheid waar ik niks van mocht eten ;-)

Dan hadden we natuurlijk ook nog het stuk waarbij ik de Engel speelde in het kerstspel. Wat een belevenis, eer en een genoegen! Super gaaf om dit zo mee te maken hoe streng die regels eigenlijk zijn en hoe vasthouden sommige tradities volgehouden moeten worden.
Toch ben ik van mening dat sommige dingen in t Kerstspel zoals ik er mee opgegroeid ben toch echt beter zijn als hier ;-) Maar ja... Over smaak valt niet te twisten.
Het Kerstspel: Gemiddelde leeftijd: 50+! Ik met mijn 22, de boze waard met 25 en de Sterrezangeres met 18 trokken het gemiddelde weer wat naar beneden. Het was lastig om alle teksten in goed dialect te leren maar gelukkig is toch nog goed gekomen. We hebben drie prachtige voorstellingen gespeeld! Woensdag een generale repetitie, donderdag de eerste uitvoering (voor een puberale zaal die dachten dat ze bij een popconcert waren, maar goed... toch was het wel een mooie ervaring) en de tweede uitvoering in onze kleine feestzaal voor de basisschool (1e tot 7e klas).
Tot mijn grote vreugde en ook wel eer is mama eerder naar Oostenrijk gekomen om te komen kijken naar ons spel. Dat was iets heel bijzonders! Het was fijn dat ze zo een week bij mij thuis was en dat we die samen konden genieten.

23 december: Papa komt ook aan.
In de rest van de week heb ik heerlijk tourist uitgehangen in Wenen.. Ik werd dan ook op de grote pleinen bij de Opera en de Stephansdom gelijk aangesproken of ik niet kaartjes voor het theater wou kopen. Dat was wel weer wat vreemd.

Oud en Nieuw heb ik dit jaar in Graz gevierd samen met Annette, Bjintse en Marjolein. Een bijzondere avond die ik niet snel zal vergeten. De musical Carousel heeft helaas niet zoveel indruk op me gemaakt als dat ik graag had gewilt maar goed. Het was een bijzondere avond in een prachtige stad. (Foto's van de treinreis volgen!)

Het nieuwe jaar.... Want we zijn al weer in Januari beland....
Voor het jaar hoop ik dat ik verder kan genieten van deze prachtige stad, maar ook van de lieve mensen die ik heb leren kennen.

Van mijn collega's krijg ik veel wardering. Het is mooi om te merken hoe die mij echt hebben opgenomen in het team en zeer blij zijn met mijn inzet. Ik geniet ook met volle teugen en vind het heel bijzonder om iedere dag weer in de school te zijn.

In de afgelopen maanden heb ik een hechte vriendengroep om me heen verzameld met wie we leuke dingen doen. Afgelopen weekend hebben we een "Coutsch-Potato-Tag" gehad... Ofwel... Lui in bed Pyjama dag hebben ;-) Heerlijk!
Daarbij kan ik ook met trots vertellen dat binnen deze vriendengroep een hele lieve, leuke en oprechte jongen is die ik sinds kort mijn vriendje mag noemen. Dit maakt dat mijn verblijf hier in Wenen alleen nog maar mooier is.

Ik hoop dat ik jullie zo weer een beetje heb bijgepraat! Ik moet nog een beetje met technieken foemelen en dan kan ik vertellen wat ik afgelopen maandag en dinsdag heb gedaan... Daar wil ik graag namelijk wat audio's en beeld combineren... Volgt dus dit weekend!

Vanuit dit prachtige Wenen wens ik jullie een prachtig nieuw jaar waarin alle dromen en wensen mogen uitkomen!

Liefs Simone!

  • 09 Januari 2014 - 14:19

    Karin:

    Hey meisje,
    Mooi verslag, leuk om te lezen !!!
    Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en hoop dat dat zo blijft, mooie belevenis....en een vriendje....toe maar haha...
    Veel geluk....en plezier daar en kijk uit naar je nieuwe verslag !!
    Veel liefs van ons....X

  • 09 Januari 2014 - 19:47

    Alie:

    Hallo Simone,
    Allereerst een gezond en goed 2014 gewenst.
    Heel mooi om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt, en de feestdagen in december ook hebt
    meegemaakt .
    Je had daar al vroeg sneeuw, heb je de ski's nog onder gehad?
    Nog een paar mooie en gezellige maanden in Wenen ( dat zal snel voorbij zijn samen met je vriendje ).
    Groetjes Henk en Alie.


  • 15 Januari 2014 - 19:53

    Simone Muller:

    Hoi hoi,

    @Karin.. Ja ik heb nu een plannetje.. Ik kan namelijk iedere donderdag even voor de vergadering schrijven.. Dan komt er misschien wat meer regelmaat in ;-)

    @Alie,
    Dank je wel! Jullie ook!
    Ja helaas was de sneeuw niet heel lang en zeker niet heel veel. Bij onze school was er nog sneeuw (dat is in een buitenwijk) maar bij mij in t centrum lag er helemaal niks.
    Nee.. Helaas kan ik nog altijd niet skiën en/of schaatsten dus heb ik nog niks in die richting gedaan...
    Maar als t aan mn vriend ligt komt daar hopelijk wat verandering in...
    Dank je wel! Dat gaat zeker lukken! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Ja... mijn eerste echte grote reis! Op naar Wenen voor een stage! Hier wil ik een keer in de week of vaker als er iets bijzonders gebeurd even vertellen hoe het met me gaat ;-)

Actief sinds 16 Okt. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 4287

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 11 April 2014

Stage in Wenen

Landen bezocht: