Elf november is de dag.... - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu Elf november is de dag.... - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu

Elf november is de dag....

Blijf op de hoogte en volg Simone

11 November 2013 | Oostenrijk, Wenen

Oh.... Daar is mijn goede voornemen naar de maan! Ik had me nog zo voorgenomen... Iedere week een stukje schrijven.. Maar helaas.... Nu al niet gelukt...
Nouja... We gaan vol goede moed verder ;-)

Ik snap nog steeds niet precies hoe het nou werkt want ik kan geloof ik alleen maar mijn oude verslag verwijderen en vervangen door t nieuwe... Iemand die zich beter uit kent, meld u!!!

Over precies 4 dagen ben ik een maand in Wenen... Bizar.... De tijd vliegt hier letterlijk voorbij. De winter staat voor de deur en al mijn collega's verklaren me voor gek. Ik ben namelijk de typische Hollander die zich niet van de wijs laat brengen door een beetje regen... Kom zeg.. Ik heb wel erger meegemaakt ;-)
Al met al.. Wat is er allemaal gebeurd:
- Papa en mama hebben mijn spullen gebracht en hebben me opgezocht hier in Wenen. Het was een duidelijk bliksembezoek maar wel super leuk en fijn om ze weer te zien.
- Ik ben begonnen aan de jacht op sprookjes vilt.. Tot nu toe nog geen succes dus waarschijnlijk mag er binnen kort iemand in NL voor mij gaan shoppen ;-)
- Gelukkig ben ik eindelijk in mijn nieuwe woning en heb ik het daar enorm naar mijn zin!
- Heb ik eindelijk internet en een Oostenrijks nummer!
- Heb ik ook een extra telefoon waardoor ik ook op mijn Nederlandse nummer nog bereikbaar ben.
- Geniet ik gewoon met volle teugen van wat Wenen te bieden heeft!

Op school is het een drukke, vermoeiende maar hele gezellige boel. Leuke collega's die voor t grootste deel de leeftijd van mn ouders hebben, maar voor een deel nog jonger zijn dan dat ik ben.
Dit komt omdat er in Oostenrijk nog dienstplicht is en je of een half jaar in militaire dienst moet of je 9 maanden maatschappelijk moet inzetten. Die jongens zijn tussen de 18 en 20 jr! (Al denk ik steeds dat ze ouder zijn!!!)
Hierdoor waait er ook een jonge wind door de school en heb ik altijd wel een praatje.

Zoals jullie weten mag ik de Engel spelen in het kerst spel. I tritt herrein an alen spot... enz enz... ik breek mn tong nog over t dialect.. maar goed ;-)
18 dec. generale, 19 en 20 dec. om 8.30u (JA 'S OCHTENDS!!!!) uitvoering ;-)

Verder mag ik spelen voor de Lionsclub... (van die rijke piefen die zich inzetten voor een betere samenleving e.d.) en hadden we dit weekend Sint Maartensfeest.
Dat is binnen onze school echt mega groot! Ze voelen zich heel verbonden met Sint Maarten die iets wat hij zelf te veel had deelde met een bedelaar. Traditioneel wordt er die dag gans gegeten en is er een grote herfstmarkt binnen de school. Incl. bladeren, kaarsentrekken, poppenspel en lantarens maken. Maar goed... zo mooi als onze uitgeholde lantarens zijn ze toch niet ;-)

Verder zijn er veel zieken waardoor ik als een vliegende keep in verschillende klassen bij spring. Super leuk en een enorme uitdaging omdat je steeds weer andere kinderen begeleid met andere problemen.

In het kopje collega's en leuke dingen beginnen zich nu ook dingen te vormen. Het schijnt dat een van mijn collega's door zijn vriendin goed is opgevoed en kan dansen... Dat gaan we nog een keertje uitproberen ;-) en ik moet hier ook nog een keer een housewarming geven... (Gaat alleen wat lastig als je telefoonnummerlijst van Oostenrijkse mensen uit 6 personen bestaat... Dat moet nog veranderen ;-))

Verder nog geen tijd gehad om foto's te maken/te uploaden. Hopelijk ergens later deze week!

Zo geloof dat jullie nu wel weer wat bij zijn... Zal later nog wat schrijven over de tentoonstelling in het Albertina museum. Een prachtige tentoonstelling rond om Matisse en zijn vrienden. Moderne kunst uit 1900-1907

Nu is het bedtijd!
Liefs en hopelijk tot op een vakantie :-D

  • 20 November 2013 - 22:09

    Betty:

    lieve Simone ,

    Wat ontzettend leuk te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!
    Fijn dat zo'n goede aansluiting vindt in het Oostenrijkse land vol met gemutlichkeit.
    Mijn schoonzusje haar moeder is een Weense en zit nog altijd vol met schitterende verhalen over haar jeugd. Zij woont inmiddels al bijna 60 jaar in Nederland. Jaarlijks ging zij naar Wenen terug. Ook is zij vaak met haar dochter en kleindochters in haar heimat geweest.
    Het leven hier gaat gewoon door. De herfst is ingetreden en vannacht zullen de eerste sneeuwbuien gaan vallen. Waarschijnlijk zal de winter in Oostenrijk witter zijn dan bij ons. We horen het graag van je!!
    Vorige maand zijn we weer opa en oma geworden. Caroline heeft een prachtige zoon gekregen. Een mooi kereltje die groeit als kool. Naud heet hij.
    Nog een nieuwtje..... Dorinde heeft weer een vriend. Is erg gelukkig met hem, alleen jammer dat hij in Gronigen woont. Maar ja Liefde overwint alles, zelfs lange afstanden.
    Verder heb ik te melden dat het met ons goed gaat en dat wij ons klaarmaken voor de komst van de Sint.
    Kom jij met Kerst nog naar huis of blijf je daar.
    Liefs met een dikke knuffel, Betty
    en een beetje namens Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Ja... mijn eerste echte grote reis! Op naar Wenen voor een stage! Hier wil ik een keer in de week of vaker als er iets bijzonders gebeurd even vertellen hoe het met me gaat ;-)

Actief sinds 16 Okt. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 4286

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 11 April 2014

Stage in Wenen

Landen bezocht: