Eerste Weekje - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu Eerste Weekje - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu

Eerste Weekje

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

20 Oktober 2013 | Oostenrijk, Wenen

Daar zitten we :-)
Het eerste weekend in Wenen zit er bijna op en ik heb al van alles mee gemaakt!
De klas waar ik mee loop is lief, enthousiast en heeft een enorm gevoel voor humor. Soms is het nog lastig om elkaar te verstaan doordat de kinderen vrij snel of onduidelijk spreken. Toch merk ik dat het steeds beter gaat!
Op school zijn we druk bezig met het ontwerpen van de binnentuin. Dit is een klein tuintje op het noorden waar een grasmat met wat tegels in liggen, vrij saai dus (Naar eigen zeggen van de leerlingen)... Dus zijn we druk met modellen en beginnen we maandag met grond versjouwen en gaan we ook echt buiten werken. (Gelukkig heb ik vanaf dinsdagavond een overal!!!)
Verder is het een heel modern schoolgebouw met een heleboel ramen. Er is een grote zaal waar geregeld optredens, schoolfeesten en presentaties gehouden worden. Verder is er een keuken en een mooie schooltuin.
Over mijn klas en de kinderen op school mag ik helaas wegens een zwijgplicht niks vertellen. Dit vanwege de privacy van de kinderen.
Ik kan wel vertellen dat er in mijn klas twee meiden en vijf jongens zitten. De niveaus van leerlingen binnen mijn klas liggen ver uit elkaar, de ene leert nog schrijven terwijl de ander tot 6x toe 100% scoort op een computertoets. Deze verschillen maken het lastig maar ook heel interessant.
Verder ben ik donderdag gevraagd om mee te doen met het kerstspel en heb ik vrijdag gehoord dat ik de engel mag spelen!!! Okej.. wel in plat Oostenrijks.. maar toch!! Moet toch gewoon lukken :-)

Maar goed.. naast werk is er ook nog een gewoon leven...
Donderdag is Flores (Floes) aangekomen en was ik 's middags vroeg klaar. Samen met Sandra zijn we eerst naar de musicalshop gegaan waar ik kaartjes heb gekocht voor woensdag (cadeautje van papa en mama voor mn verjaardag) en daarna zijn we een dagje naar de Prater gegaan. Dit is een soort van megakermis.. Het was stilletjes maar wel heel leuk :-) Samen met Floes in de reuzendraaimolen geweest en een prachtig uitzicht over een herfstachtige stad gehad. Helaas niet in het reuzenrad gezeten, dat was gewoon echt te duur!
Aan het eind van de middag zijn we samen met Patrizia (een Duitse vriendin van Sandra) wezen eten en is Floes nog ff mee naar mij gegaan.. Maar ja.. Helaas gaat hier om kwart voor 6 de wekker en moest ik de volgende dag naar school dus is Floes alleen nr Elisabeth gegaan.
Vrijdag ben ik uit school met Sandra, Floes en Patrizia wezen eten en ben ik 's avonds samen met Floes naar Elisabeth gegaan.
Wat een heerlijke avond :-) Ik heb genoten!
Zaterdag was t een mooie dag. Er was een open dag in het Stadspaleis van Prins Eugeen (ofzo), diegene die ook Belvedere gebouwd heeft. Hier kon je gratis naar binnen omdat het net gerenoveerd was.
Een mooi paleis, maar zo druk dat het eigenlijk niet leuk was ;-)
Verder heb ik 's middags mn nieuwe kamer bekeken.. Mooi paars is niet lelijk en sinasappeloranje ook niet... er moet duidelijk een vrouwenhand doorheen (mannenhuishouden).. maar er is helaas geen internet dus daar moet ik nog wat op verzinnen. Verder moet t gewoon echt nog mijn plekje worden.. Hopelijk wordt t wat.. Voorlopig gaan we er voor maar t geeft nog wel een raar gevoel..
Vandaag heb ik gewoon een rustig dagje gehad en ben ik lekker thuis gebleven. Even een ommetje door de buurt gelopen en in t zonnetje gezeten.
Dinsdagavond komen papa en mama aan! Wordt vast gezellig :-)
Ik ben benieuwd wat deze week me gaat brengen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Ja... mijn eerste echte grote reis! Op naar Wenen voor een stage! Hier wil ik een keer in de week of vaker als er iets bijzonders gebeurd even vertellen hoe het met me gaat ;-)

Actief sinds 16 Okt. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 4294

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 11 April 2014

Stage in Wenen

Landen bezocht: