Druk druk druk - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Blijf op de hoogte en volg Simone

27 Maart 2014 | Oostenrijk, Wenen

Nu de laatste loodjes echt aangebroken zijn moet er nog veel gedaan worden.
De afgelopen drie weken hebben we met de klas een periode Weven gehad.. Wat is dat echt mega leuk!!! Ik heb een prachtige sjaal in Petrol, Smaragd, Marineblauw en Oker geel gemaakt. Met een "Kette" (weet de Nederlandse term niet) van donker blauwe zijde.... Ben er echt heel trots op!!!
Ook de leerlingen werken ongelofelijk hard. Een heeft twee prachtige tappijten geweven van rode, oranje en witte wol met sysaltouw in het midden. Dit zie je in het tappijt niet maar geeft wel meer stevigheid.
Een ander is nu bezig met een bodywarmer en verschillende tassen. Verder maken we tafellopers van dun, fijn linnen en een stola met cappuchon uit Wol.
De kinderen zijn zo snel dat ze vaak al veel verder zijn dan de bedoeling was.
Nu de meeste stukken klaar zijn beginnen we volgende week aan een periode Textiel. We gaan werkschorten maken van verschillende kleuren Katoen. Maandag beginnen we met het tekenen van het patroon omdat de stof er nog niet is.

Vorige week ben in twee dagen in andere klassen geweest omdat er veel collega's ziek zijn... Wat een belevenis. Ik zal er verder weinig over vertellen maar ik ben toch wel blij dat ik in de bovenbouw aan t werk ben en niet met die hele kleinen... Misschien moet ik mijn doelgroep toch nog eens beter bekijken ;-)
Nee t was heel heftig en vermoeiend maar wel heel interessant! Ik heb weer veel geleerd die dagen!

Over mijn weekend in Leoben heb ik ook nog niet gescheven! Wat heerlijk was dat!!! Ik ben in alle weekenden die ik in Wenen ben nog nooit zo uitgerust terug gekomen. Het was een fantastische belevenis om Sebastians familie te leren kennen en hoe hartelijk ze me hebben opgenomen!
Morgen stap ik weer op de trein voor een weekendje releaxen!!

Op t moment ben ik een beetje ziek... Beter gezegd... Ik val niet uit de toom door mee te doen met hoesten, proesten en verstopte neuzen....
Hopelijk ben ik er snel vanaf... Wordt er chagarijnig van ;-)

En nu snel eten!!! Tot de volgende blog!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Ja... mijn eerste echte grote reis! Op naar Wenen voor een stage! Hier wil ik een keer in de week of vaker als er iets bijzonders gebeurd even vertellen hoe het met me gaat ;-)

Actief sinds 16 Okt. 2013
Verslag gelezen: 1311
Totaal aantal bezoekers 4279

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 11 April 2014

Stage in Wenen

Landen bezocht: