Herinneringen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu Herinneringen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu

Herinneringen

Blijf op de hoogte en volg Simone

13 Februari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Herinneringen. Zo iets bijzonders! Iedere minuut worden er nieuwe herininneringen gemaakt. Bij alles wat je doet en onderneemt. Maar ook komen er vaak herininneringen terug!
Nu ik hier zo op een vrijeschool werk ben ik iedere dag dankbaar voor mijn eigen vrijeschool achtergrond. Dankzij de lessen die ik op de Berkel heb gehad kan ik nu moeiteloos meedoen in de klas. In de afgelopen periode zijn we druk geweest met tekenen. Hierbij hebben we ons verdiept in de kracht van de planten en dmv zwart-wit tekeningen in Schaffour-techniek (schijne strepen die verdichten of vergroten) geprobeert dit weer te geven. Hierna hebben we individuele tekeningen gemaakt en grote schilderijen voor carnaval. Echt super gaaf!
Sinds maandag zijn we bezig met de periode Metaalbewerking. Hierbij maken we verschillende schaaltjes uit koper, spatels e.d. voor het bewerken van klei en maken we ook lantarentjes. Beter gezegd open schaaltjes met een soort van hangsysteem die als lantarentje dient. Hier past een waxinelichtje in. Heel lief en mooi.

Maar met deze periodes komen bij mij herinneringen hoog aan lessen die ik zelf gehad heb. Hoe Jeff verschillende tekentechnieken uitlegde of hoe ik gefrustreerd bij Dries kwam omdat het nog niet goed was ;-) Ik ben ook dankbaar dat deze en andere docenten mij toch steeds ondersteund hebben en ik dankzij hun me heb kunnen ontwikkelen. Super! 

Ook als ik door een museum loop komen deze herinneringen hoog. Zoals afgelopen weekend toen ik met Els en haar moeder in het Kunsthistorisch museum was. Heerlijk om daar samen rond te lopen. “Hey.... Dat schilderij werd toch ook tijdens Kunstgeschiedenis behandeld??” “Oh kijk! Dat is een echte Raphael!” Maar ook op de afdeling Egyptelogie, Grieken en Romeinen kwamen de herinneringen an de basisschool weer boven. Het bezoek aan het ‘Oudheidkundig museum’ in Leiden en de leuke lessen van juffie Greet en juffie Hanneke. (Ik denk niet dat dat “juffie” ooit zal verdwijnen).

De tijd hier vliegt... Over 8 weken is mijn laatste schoolweek... Raar om dat zo op te schrijven.. Ik wil er voorlopig nog helemaal niet aan denken.
Nederland mis ik soms een beetje maar hier in Oostenrijk is het in een woord super!

Afgelopen zondag tot woensdag was Papa er. Hij heeft twee lezingen gehouden over de bijen en zeker dinsdag was bommtje vol! 83 mensen!!! Wat tof, geeft me een super trots gevoel!
Nu ben ik (helaas) wandelende helpdesk omdat iedereen nog met miljoenen vragen zit.... *zucht*....

Tot snel!!! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Ja... mijn eerste echte grote reis! Op naar Wenen voor een stage! Hier wil ik een keer in de week of vaker als er iets bijzonders gebeurd even vertellen hoe het met me gaat ;-)

Actief sinds 16 Okt. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4276

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 11 April 2014

Stage in Wenen

Landen bezocht: