Goed en wel gearriveerd! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu Goed en wel gearriveerd! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone Muller - WaarBenJij.nu

Goed en wel gearriveerd!

Blijf op de hoogte en volg Simone

16 Oktober 2013 | Oostenrijk, Wenen

Hoi hoi,

Allereerst! Liebe Freunde, ich werde meistens auf Niederländisch schreiben, wenn ihr etwas nicht versteht, Frag mich einfach!
Zo mijn eerste verslagje vanuit mijn paleisje in Wenen!
Gisteren een lange treinreis gehad met twee uur vertraging. Een lieve non, zuster Lidwina, leren kennen uit een katholiek klooster in Stockerau (Oostenrijk). Door haar na de vertraging op sleeptouw te nemen en mee te nemen voor het om boeken van reserveringen e.d. hebben we samen de juiste trein gehaald. Verder op Frankfurt nog een kopje thee gedronken, heel gezellig! :-)
Nouja.. Op Wenen station afscheid genomen met de vraag of ik eens langs wou komen in het Klooster! Nou het eerste uitje staat dus ;-)
Vervolgens in mijn mega luxe appartementje aangekomen en vanochtend liep om half 6 de wekker af.
Waarom? Nou de schooldag begint hier om kwart voor 8! En aangezien ik om half 8 moet aantreden was het vroeg dag ;-)
Ja en dan heb je de eerste stagedag.
Kleine samenvatting: Ruzie met de kok, hele lieve klas, leuke klassenleraar, badminton is best leuk, ik ga zo enorm veel leren, 's ochtends half 6 eruit is wel heel erg vroeg...

Een uitgebreid dagverslag volgt later, nu eerst douchen, tandenpoetsen en naar bed...
Morgen weer een lage dag voor de boeg!
Oh en Floes komt aan vanavond!!!! Gezellig :-D

• 16 Oktober 2013 - 21:30

Pieter:

De slogan van Saksen-Anhalt: "Land der Frühaufsteher" - maar daar bij jullie kunnen ze er dus ook wat van....